بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

نوستالژی| تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در دومین دوره لیگ قدس، سال ۱۳۶۵، بخش دوم

  • کد خبر: ۱۰۰۲۲۵
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
نوستالژی| تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در دومین دوره لیگ قدس، سال ۱۳۶۵، بخش دوم
سپیدپوشان خراسان در هفته چهارم دومین دوره لیگ قدس درحالی‌که از دیدار‌های قبلی‌شان به‌ترتیب یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست مقابل باختران، اصفهان و تهران «ب» کسب کرده بودند، روانه استان مرکزی شدند.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ سپیدپوشان خراسان در هفته چهارم دومین دوره لیگ قدس درحالی‌که از دیدار‌های قبلی‌شان به‌ترتیب یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست مقابل باختران، اصفهان و تهران «ب» کسب کرده بودند، روانه استان مرکزی شدند.

مساوی با هنرنمایی اعظم

خراسان با سه امتیاز و مرکزی با سه شکست، جمعه ۳ مرداد در ورزشگاه شهید حق‌شناس اراک و در حضور ۲ هزار تماشاگر به‌مصاف حریف رفت. اراکی‌ها که زنگ سقوط را خیلی زود شنیده بودند، در این بازی برای فرار از شکستی دیگر از همان ابتدا با توپ پر به میدان آمدند و از دیگر سو، قاسم زردکانلو هم با چند تغییر و استفاده از نفرات کمتربازی‌کرده در میدان بهره برد تا به‌نوعی انگیزه یاران ذخیره‌اش را هم حفظ کرده باشد. اراکی‌ها خیلی زود و در دقیقه ۱۱ به گل دست یافتند. در این لحظه روی یک ارسال کرنر، توپ به دستان اکبر میثاقیان اصابت کرد و داور بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان داد.

پس از این گل، عطش اراکی‌ها فرونشست و مشهدی‌ها هم برنامه‌ای برای حمله نداشتند، ولی با شروع نیمه دوم و راه‌افتادن محمد اعظم، خراسان هم راه افتاد و دقیقه ۵۱ بازی به تعادل رسید. روی پرتاب بلند میثاقیان توپ به دست مدافع برخورد کرد تا داور بار دیگر نقطه پنالتی را نشان دهد. محمد اعظم این پنالتی را به گل تبدیل کرد. روی این پنالتی مربی و بازیکنان اراک به‌شدت معترض بودند و دقایقی بازی متوقف شد. پس از گل تساوی هم دو تیم انگار به همین تک‌امتیاز راضی بودند که توپ را بیشتر در میانه میدان چرخاندند تا داور سوت پایان را بزند.

خراسان روی ریل تساوی

خراسان و آذربایجان‌شرقی یا به‌عبارت بهتر مشهد و تبریز جمعه ۱۰ مرداد در ورزشگاه تختی مشهد مقابل هم صف‌آرایی کردند. دو تیمی که هفته قبل با تساوی به کارشان پایان داده بودند، در بازی‌ای پرهیجان و فیزیکی در این بازی هم به تقسیم امتیاز‌ها رضایت دادند، اما ۸ هزار تماشاگر را با وجود ندیدن گل، راضی به منزل فرستادند. در این بازی خراسان در غیاب کاپیتان دواخطاره‌اش، میثاقیان، قلب دفاعش را با دو رضایی بست (شهریار و حسین) که الحق هم خوب جواب داد و باقر کبیری را هم در پشت دو مهاجمش قرار داد. بازوبند کاپیتانی هم اولین‌بار بر دستان شاه‌مهره خراسان، محمد اعظم، بسته شد.

زردکانلو در این بازی همچنین از عباس صالح‌آبادی، مدافع سبزواری، در دفاع چپ استفاده کرد تا دست‌کم یک غیرمشهدی در ترکیب منتخب خراسان باشد. نیمه اول با برتری نسبی میهمان همراه بود، میهمانی که با سه مهاجم فقط برای پیروزی به میدان آمده بود، اما در نیمه دوم این خراسان بود که از حریفش سرتر بود. در این بازی، تبریز دقیقه ۷۶ به گل دست یافت، اما محمد صالحی باتوجه‌به پرچم کمکش، محمد فنایی، در عین ناباوری آفساید اعلام کرد تا سومین تساوی در کارنامه خراسان ثبت شود.

دیدار پرحاشیه با مازندران

شاگردان قاسم زردکانلو در آخرین بازی دور رفت با پنج امتیاز به‌مصاف مازندران هفت‌امتیازی رفتند؛ دیداری جنجالی که جمعه ۱۷ مرداد در ساری برگزار شد. اولین جنجال به روز قبل از بازی برمی‌گشت؛ جایی که مازندرانی‌ها اجازه ندادند خراسانی‌ها در زمین مسابقه تمرین سبکی انجام دهند که این مسئله باعث اعتراض شدید میهمان شد، اما مسئولان هیئت‌فوتبال مازندران به‌جای عذرخواهی، با بیان اینکه شما هم به ما زمین ندهید، عملا به حاشیه‌ها دامن زدند.

در روز مسابقه هم فروش بیش از حد ظرفیت بلیت، موجب بی‌نظمی شدید و حضور تعداد زیادی تماشاگر حتی تا کناره‌های زمین شده بود. نبودن رئیس هیئت‌فوتبال مازندران هم در هنگام مسابقه باعث غیبت تصمیم‌گیر و ایجاد هرج‌ومرج در امور شده بود، به‌گونه‌ای که سرانجام با دخالت نیرو‌های پلیس شهربانی تا حدودی نظم بر ورزشگاه حاکم شد و محمد ریاحی، قاضی میدان، با نیم‌ساعت تأخیر در سوتش دمید.

مازندران که در این فصل سخت در فکر کسب عنوان بود، به‌خوبی می‌دانست برتری در این مسابقه صدرنشینی نیم‌فصلش را تثبیت می‌کند. ازاین‌رو، برای پیروزی از همه ابزار‌ها بهره برد تا یک روز سیاه در لیگ ثبت شود. ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی تمام‌وکمال در اختیار شاگردان محمود سورتچی بود و خراسان کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بود، اما پس از فروکش‌کردن حملات احساسی مازندران، خراسان به‌لطف تکنیک ناب محمد اعظم که در غیاب اصغر جانداری دونده‌تر هم شده بود، بازی را به تعادل رساند تا نیمه اول بدون گل سپری شود.

مهم‌ترین اتفاق در این نیمه مصدومیت منجر به تعویض سعید جوشش در دقیقه ۳۸ بود؛ جایی که بر اثر بی‌احتیاطی مهاجم مازندران، جوشش مصدوم شد و درحالی‌که روی زمین بود، تماشاگران با پرتاب سنگ به‌سوی او موجب مصدومیت شدیدتر او شدند تا فرهاد عرب، دروازه‌بان جوان تیم دهداری، اولین‌بار درون دروازه خراسان قرار بگیرد. جوشش برای انتقال به بیمارستان با آمبولانس به مشکل خورد و در این لحظات، برخی تماشاگران هم الفاظ زشتی به کار می‌بردند که اصلا نشانی از معرفت ورزشی نداشت.

باران سنگ

با شروع نیمه دوم و به‌محض حضور تیم خراسان، باران سنگ تماشاگران بر سر آن‌ها باریدن گرفت، به‌طوری‌که کاپیتان میثاقیان، یارانش را به گوشه امنی برد تا اوضاع آرام شود. سوت شروع نیمه دوم که به‌صدا درآمد، تنش بین بازیکنان هم چنان شدت گرفت که داور سه بازیکن مازندران و دو بازیکن خراسان را با کارت زرد جریمه کرد و شاید اگر اوضاع متشنج نبود، دست‌کم همین تعداد هم باید از کارت قرمزش استفاده می‌کرد.

در چنین اوضاع‌واحوالی، مازندران به‌وسیله نادر دست‌نشان در دقیقه ۵۶ با شوتی سرکش به گل رسید. بعد از گل، خراسان سراپا حمله شد، اما به‌دلیل پرتاب سنگ عملا از تاکتیک پرتاب اوت‌های بلندش نمی‌توانست بهره ببرد. دقیقه ۸۸ هم عبدالجلیل گل‌چشمه روی ضدحمله گل دوم مازندران را به‌ثمر رساند تا مسابقه در میدان خاتمه یابد، اما مسابقه خارج از میدان تازه شروع شده بود.

با اعلام سوت پایان، تعدادی از تماشاگران مازندرانی با پرتاب سنگ به‌سوی حدود پانصد تماشاگر مشهدی حاضر در ورزشگاه صحنه‌های زشتی را رقم زدند و در پایان هم با شکستن نرده‌های حائل به‌سوی مشهدی‌ها حمله‌ور شدند و به‌شدت آن‌ها را مورد نوازش قرار دادند! در این لحظات، پلیس حاضر در ورزشگاه هم واکنش خاصی نشان نداد تا مشهدی‌ها حسابی سیرکتک شوند. برای انتقال مجروحان به بیمارستان هم آمبولانسی وجود نداشت و اگر چند داور مازندرانی پادرمیانی نمی‌کردند، کار به‌مراتب تلخ‌تر می‌شد. وضعیت بازیکنان خراسان هم در این شرایط تعریفی نداشت؛ آن‌ها که حدود دو ساعت در رختکن ورزشگاه بدون حتی یک لیوان آب آشامیدنی محبوس شده بودند، سرانجام با تاریک‌شدن هوا با اسکورت پلیس از ورزشگاه خارج شدند.

گلایه استاندار خراسان

پس از این مسابقه مسئولان هیئت‌فوتبال استان با تنظیم شکواییه‌ای خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. حتی استاندار خراسان ضمن عیادت از مجروحان این حادثه، نامه گله‌آمیزی برای استاندار مازندران فرستاد و تماشاگران مشهدی هم با امضای طوماری که بیش از ۵ هزار امضا داشت، از رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس استمداد طلبیدند. جراید و نشریات وقت هم با بی‌ارزش‌خواندن این پیروزی، خواستار اقدامات فرهنگی در فوتبال شدند.

پایان نیم‌فصل با ۵امتیاز

با پایان دیدار‌های هفته ششم، رقابت‌های نیم‌فصل هم تمام شد تا مازندران و اصفهان با ۹ امتیاز، آذربایجان‌شرقی با ۸، تهران «ب» با ۶، خراسان با ۵، مرکزی با ۳ و باختران با ۲ امتیاز رتبه‌های اول تا هفتم گروه «ب» را به خودشان اختصاص دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->